Inloggen

Nickname
Vul je nickname in
Wachtwoord
Vul je wachtwoord in

Ingelogd blijven

Wachtwoord vergeten?

Gratis inschrijven

Vul onderstaande gegevens in:

Ik ben een
Ik zoek een
Nickname
Kies je nickname
E-mailadres
Is niet zichtbaar op de website
Wachtwoord
Kies je wachtwoord
algemene voorwaarden en heb de privacy policy gelezen

Opslaan of printen

Algemene voorwaarden

Deze Algemene Voorwaarden Datingsites 2014 zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de SER Coördinatiegroep Zelfreguleringoverleg en treden in werking op 1 januari 2014. Deze voorwaarden vormen één geheel met de Algemene Voorwaarden van Thuiswinkel.org.

  • Definities
  • ARTIKEL 1 - Dienstverlening
  • ARTIKEL 2 - Beschikbaarheid van dienstverlening
  • ARTIKEL 3 - Gedrag van Consumenten
  • ARTIKEL 4 - Klachten over Deelnemers; misleiding
  • ARTIKEL 5 - Bescherming persoonsgegevens
  • ARTIKEL 6 - Aansprakelijkheid
  • ARTIKEL 7 - Opzegging Consument
  • ARTIKEL 8 - Klachtenregeling
  • ARTIKEL 9 - Aanvullende bepalingen en wijzigingen

DEFINITIES

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Datingsite: de ondernemer die de in artikel 2.1 omschreven dienstverlening aanbiedt.
  • Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf en een overeenkomst voor een betaald of onbetaald Lidmaatschap aangaat met de Datingsite.
  • Deelnemers: de andere Consumenten die een overeenkomst hebben gesloten met de Datingsite.
  • Website: het online platform waar de in artikel 1.1. omschreven dienstverlening plaatsvindt.
  • Lidmaatschap: de overeenkomst tussen een Datingsite en een Consument die strekt tot het afnemen van de in artikel 1.1 omschreven dienstverlening, al dan niet tegen betaling van Lidmaatschapsgeld.
  • Thuiswinkelvoorwaarden: de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org.
  • Privacyvoorwaarden: de voorwaarden van de Datingsite met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens https://www.50plusmatch.nl/privacy/showprivacy.php.

ARTIKEL 1 - DIENSTVERLENING

  1. De dienstverlening van de Datingsite bestaat uit het bieden van een online mogelijkheid om met andere Deelnemers in contact te komen of uit het online matchen van Deelnemers die op grond van door de Datingsite vastgestelde indicatoren goed bij elkaar passen. De Datingsite geeft op haar website een globaal inzicht in deze indicatoren.
  2. De Datingsite geeft geen garantie op succes of op een relatie.
  3. De Datingsite is transparant over de dienstverlening die ze aanbiedt. Ze geeft vóór het aangaan van het Lidmaatschap duidelijke voorlichting over de tarieven, de automatische verlenging van het lidmaatschap, de voorwaarden en de mogelijkheden van de Website zodat de Consument een goede inschatting kan maken van het aanbod.
  4. De Datingsite kan aanvullende eisen stellen aan Consumenten die van de dienstverlening gebruik willen maken. Denk aan eisen voor de minimale of maximale leeftijd, opleiding en gewenst type relatie. Deze eisen worden op de Website vóór het aangaan van het Lidmaatschap duidelijk vermeld. De aanvullende eisen worden alleen gesteld om de doelgroep van de desbetreffende Datingsite af te bakenen en de kans op succes, een date of een match, te vergroten. De aanvullende eisen mogen niet in strijd zijn met deze algemene voorwaarden of de Thuiswinkelvoorwaarden.
  5. Op 50plusmatch.nl worden de volgende aanvullende eisen gesteld:
    • Minimale leeftijd 50 jaar;
    • Alleenstaand zijn en een serieuze relatie zoeken;
    • De Nederlandse taal gebruiken;
  6. De mogelijkheid tot het in contact treden met Deelnemers kan aan voorwaarden zijn gebonden, bijvoorbeeld de voorwaarde van het afnemen van een betaald Lidmaatschap. De Datingsite informeert de Consument vóór het aangaan van het Lidmaatschap over de voorwaarden waaronder Deelnemers met elkaar in contact kunnen treden en over welke groep Deelnemers welke berichten wel of niet ontvangen.
  7. Indien de dienstverlening plaatsvindt tegen betaling van Lidmaatschapsgeld, is dit gebaseerd op een vast bedrag voor een bepaalde periode of op een bedrag per handeling of een combinatie hiervan. De Datingsite geeft hierover heldere informatie op haar Website vóór het aangaan van het Lidmaatschap.
  8. De Datingsite kan niet instaan voor de juistheid en volledigheid van de informatie zoals beschikbaar gesteld door de Deelnemers. Deelnemers zijn zelf verantwoordelijk voor de informatie die ze via de Website beschikbaar stellen.
  9. De Datingsite is niet verantwoordelijk voor de gedragingen van Deelnemers tijdens bijvoorbeeld een persoonlijke afspraak in aansluiting op kennismaking via de Website.

ARTIKEL 2 - BESCHIKBAARHEID DIENSTVERLENING

  1. De Datingsite spant zich in om de dienstverlening aan Consumenten zonder storingen te laten verlopen. De Datingsite kan niet instaan voor continue beschikbaarheid van de diensten.
  2. Als er onderhoud aan de Website wordt verricht dan zal de Datingsite dit zoveel mogelijk vooraf aankondigen en de overlast hiervan zoveel mogelijk beperken.

ARTIKEL 3 - GEDRAG VAN CONSUMENTEN

  1. Het is de Consument niet toegestaan om onfatsoenlijk, onrechtmatig of in strijd met de wet te handelen of anderen hiertoe aan te zetten of aan te moedigen. Het is hem bijvoorbeeld verboden om:
    • bedreigende taal te gebruiken naar Deelnemers of naar de Datingsite;
    • onrechtmatige teksten, beeld- en/of geluidmateriaal te plaatsen;
    • teksten of beeld- en/of geluidsmateriaal te plaatsen dat inbreuk maakt op de (intellectuele eigendoms)rechten van derden.
  2. Het is de Consument bovendien niet toegestaan om:
    • onwaarheden in het profiel te vermelden;
    • gericht erotisch contact te zoeken of aan te bieden;
    • meerdere profielen per persoon in te vullen;
    • commerciële informatie te verspreiden;
    • schade of hinder aan andere Deelnemers of de Datingsite toe te brengen;
    • racistische of aanstootgevende uitingen te doen;
    • informatie op een profiel van een andere gebruiker op enige wijze openbaar te maken, te verveelvoudigen of anderszins te (her)gebruiken zonder uitdrukkelijke toestemming van de betreffende Deelnemer;
    • inloggegevens aan derden te geven, deze zijn strikt persoonlijk;
    • contact informatie in je nickname en/of profiel te plaatsen en/of je type lidmaatschap te vermelden;
    • leden te benaderen met onderzoeken, discriminerende, beledigende en/of erotische teksten en/of foto's.
  3. Als een Consument handelt in strijd met het gestelde artikel 3.1 of 3.2 kan de Datingsite het Lidmaatschap van de Consument opzeggen en zijn profiel direct aanpassen, blokkeren of verwijderen. De Datingsite stelt de Consument op de hoogte van de blokkade of verwijdering onder vermelding van de reden.
  4. De Consument accepteert dat de Datingsite als hiervoor een redelijke aanleiding bestaat, de door hem aangeleverde gegevens en gedrag kan controleren in verband met mogelijke overtredingen van artikel 3.1 en 3.2.

ARTIKEL 4 - KLACHTEN OVER DEELNEMERS; MISLEIDING

  1. Als een Datingsite een klacht ontvangt over een Deelnemer, onderzoekt hij deze klacht en neemt hij zonodig gepaste maatregelen. De Datingsite spant zich in om profielen van Consumenten die onwaarheden bevatten, misleidend zijn of waarvan anderszins duidelijk is dat ze schade of hinder kunnen toebrengen aan andere Deelnemers te verwijderen, aan te passen of te blokkeren.
  2. De Datingsite spant zich in om Consumenten te wijzen op mogelijke misleiding door Deelnemers op de Datingsite. Op de Website zelf wordt gewezen op de risico’s en worden tips gegeven om schade te voorkomen.
ARTIKEL 5 - BESCHERMING PERSOONSGEGEVENS
  1. Op het gebruik van de Datingsite zijn de Privacyvoorwaarden van de Datingsite van toepassing. Hierin staat beschreven op welke wijze de persoonsgegevens van de Consument worden verwerkt. De Datingsite houdt zich hierbij aan de wettelijke regels met betrekking tot bescherming van privacy en de cookie-wetgeving
  2. Als er bij de Datingsite een redelijk vermoeden bestaat van overtreding van de regels in artikel 3.1 en 3.2 en andere Deelnemers ondervinden hiervan (mogelijk) schade of hinder dan is de Datingsite gerechtigd om kennis te nemen van de via de Datingsite tussen Deelnemers uitgewisselde gegevens. De Datingsite werkt dit nader uit in de Privacyvoorwaarden.

ARTIKEL 6 - AANSPRAKELIJKHEID

  1. De Datingsite is tegenover Consumenten aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming in de nakoming, tenzij deze tekortkoming niet kan worden toegerekend aan de Datingsite.
  2. De Consument is tegenover de Datingsite aansprakelijk voor schade die het gevolg is van een tekortkoming door de Consument in de nakoming, bijvoorbeeld als gevolg van overtreding van artikel 3, tenzij deze tekortkoming niet aan de Consument kan worden toegerekend.

ARTIKEL 7 - OPZEGGING CONSUMENT

  1. Een betaald Lidmaatschap kan worden aangegaan voor een bepaalde periode. Na afloop van deze periode kan het Lidmaatschap stilzwijgend worden verlengd voor onbepaalde tijd. De Datingsite wijst de Consument bij het aangaan van het Lidmaatschap nadrukkelijk op deze mogelijkheid van stilzwijgende verlenging.
  2. Het betaalde Lidmaatschap is opzegbaar tegen het einde van de eerste periode en na afloop van die periode te allen tijde met een opzegtermijn van maximaal 1 week.
  3. Het (betaalde) Lidmaatschap kan opgezegd worden via e-mail, Website en brief onder vermelding van je nickname. De Consument ontvangt op het bij de Datingsite bekende e-mailadres een bevestiging van zijn opzegging.
  4. Ongeacht of het (betaalde) Lidmaatschap is opgezegd, deactiveert de Datingsite op verzoek van de Consument te allen tijde het profiel van de Consument zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen twee weken na ontvangst van het verzoek hiertoe van de Consument.
  5. De Consument heeft 14 dagen na het aangaan van het Lidmaatschap de mogelijkheid om gebruik te maken van het herroepingsrecht zoals bedoeld in artikel 6 van de Thuiswinkelvoorwaarden. Als de Consument hiervan gebruik maakt, maar de Consument heeft in deze periode al daadwerkelijk gebruik gemaakt van de betaalde dienstverlening van de Datingsite, dan is de Datingsite gerechtigd om een redelijk bedrag voor de afgenomen dienstverlening in rekening te brengen. Dit bedrag is niet hoger dan het abonnementsgeld voor de periode van 1 maand. De Datingsite vraagt de Consument nadrukkelijk om toestemming om de dienstverlening reeds in te laten gaan voordat de herroepingstermijn is verstreken en wijst de Consument hierbij op de hoogte van het bedrag dat in rekening zal worden gebracht als de consument toch herroept.

ARTIKEL 8 - KLACHTENREGELING

In afwijking op artikel 14 van de Thuiswinkelvoorwaarden zal de Datingsite binnen 3 werkdagen inhoudelijk op een ingediende klacht antwoorden.

ARTIKEL 9 - AANVULLENDE BEPALINGEN EN WIJZIGINGEN

  1. Aanvullende bepalingen mogen niet in het nadeel van Consumenten zijn. Deze bepalingen moeten schriftelijk zijn vastgelegd of op zondanige wijze dat deze door de Consument op eenvoudige wijze kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
  2. Deze algemene voorwaarden Datingsites kunnen alleen worden gewijzigd in overleg met de Consumentenbond.

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 - De prijs
Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
Artikel 13 - Levering en uitvoering
Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 15 - Betaling
Artikel 16 - Klachtenregeling
Artikel 17 - Geschillen
Artikel 18 - Branchegarantie
Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
  2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
  4. Dag: kalenderdag;
  5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping; Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: MatchMedia BV
Handelend onder de naam/namen:
- 50plusmatch.nl

Vestigingsadres:
Molenstraat 18 A
2513 BK Den Haag

Telefoonnummer: 010-8700660

Bereikbaarheid:
Dinsdag vanaf 10.00 uur tot 14.00 uur

E-mailadres: info@50plusmatch.nl

KvK-nummer: 17136160
Btw-nummer: NL817511908B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
    • het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
    • de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    • de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    • de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    • de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
    • indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
    • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
    • bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
  6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
  7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
    • de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
    • de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
  8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
    • hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
    • hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
    • de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
  9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
  2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
  3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
  4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer; 
  5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
  12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
  14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
    • de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
    • de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
    • deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    • de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.
  5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
  3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
  4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.
  5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.
  6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter. 
  7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
  8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
  9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Artikel 18 - Branchegarantie

  1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
  2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

  1. Thuiswinkel.org zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
  2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Thuiswinkel.org
www.thuiswinkel.org
Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede
Postbus 7001, 6710 CB Ede

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

  • Aan: [ naam ondernemer]

    [ geografisch adres ondernemer]

    [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

    [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer] 

  • Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

    de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

    de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

    de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

    herroept/herroepen*

     

  • Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]  
  • [Naam consumenten(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Opslaan of printen

Privacy

Via onze datingsite/app worden privacygevoelige gegevens oftewel persoonsgegevens verwerkt. MatchMedia BV acht een zorgvuldige omgang met persoonsgegevens van groot belang. Persoonlijke gegevens worden door ons dan ook zorgvuldig verwerkt en beveiligd.

Bij onze verwerking houden wij ons aan de eisen die de privacywetgeving stelt. Dat betekent onder andere dat:

  • wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken. Dat doen wij via deze privacyverklaring;
  • wij onze verzameling van persoonsgegevens beperken tot alleen de persoonsgegevens die nodig zijn voor legitieme doeleinden;
  • wij u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
  • wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
  • wij uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage te bieden, te corrigeren of te verwijderen.

MatchMedia BV is de verantwoordelijke voor de gegevensverwerking. In deze privacyverklaring leggen wij uit welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel. Wij raden u aan deze zorgvuldig te lezen.

Deze privacyverklaring is voor het laatst aangepast op 06-04-2020 17:18:00.

Gebruik van persoonsgegevens

Bij het gebruiken van onze datingsite/app verkrijgen wij bepaalde gegevens van u. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven, in het kader van de door u gevraagde dienst, of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken.

Wij gebruiken de volgende gegevens voor de in deze privacyverklaring genoemde doelen:

  • NAW gegevens
  • Postcode
  • Emailadres
  • Betalingsgegevens
  • Geslacht
  • Uw nickname
  • Uw (profiel-) foto's
  • Geboortedatum
  • IP-adres
  • Sexuele voorkeur
  • Religie
  • Provincie
  • Woonplaats
  • Opleidingsniveau
  • Beroep
  • Burgerlijke staat
  • Kinderen
  • Gewenste relatie
  • Drink gedrag
  • Rook gedrag
  • Haarkleur
  • Oogkleur
  • Werkzame situatie
  • Postuur
  • Lengte
  • Mooiste boek
  • Leukste TV-serie
  • Mooiste muzieknummer
  • Krant of nieuwssite
  • Mooiste film
  • Omschrijving wie u bent
  • Omschrijving hoe u er uit ziet
  • Omschrijving over uw vrije tijd
  • Omschrijving van degene die u wilt vinden
  • Omschrijving van uw relatieverwachtingen
  • Omschrijving van uw ideal vakantie
  • Muziek voorkeur

Niet alle bovenstaande gegevens zijn verplicht.

Registreren

Bij bepaalde onderdelen van onze datingsite/app moet u zich eerst registreren. Na registratie bewaren wij via de door u gekozen gebruikersnaam de door u opgegeven persoonsgegevens. Wij bewaren deze pagina gegevens zodat u deze niet elke keer opnieuw hoeft in te vullen en zodat wij u kunnen contacteren in het kader van uitvoering van de overeenkomst.

Wij zullen de aan uw gebruikersnaam gekoppelde gegevens niet aan derden verstrekken, tenzij dat noodzakelijk is in het kader van de uitvoering van de overeenkomst die u met ons sluit of indien dit wettelijk verplicht is. In geval van een vermoeden van fraude of misbruik van onze datingsite/app kunnen wij persoonsgegevens aan de bevoegde autoriteiten overhandigen.

Toegang portaal

Met ons portaal kunt u toegang krijgen tot een beheeromgeving waar u zelf zaken kunt instellen, opgeven en wijzigen.

Afhandelen bestelling

Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, maken wij voor de afhandeling daarvan gebruik van uw persoonsgegevens. Indien dat nodig is voor een goede afhandeling kunnen wij uw persoonsgegevens ook aan derden verstrekken. Meer daarover leest u verderop in deze privacyverklaring.

Een abonnement afsluiten

Via 50plusmatch.nl kunt u een betaald abonnement afsluiten. Voor dit doel vragen wij aan u de voor de betaling benodigde gegevens. Deze worden niet voor andere doeleinden gebruikt.

Reclame

Wij kunnen u, naast de informatie op onze website, ook per e-mail op de hoogte brengen van onze nieuwe producten en diensten.

Contactformulier en nieuwsbrief

Wij bieden via onze datingsite/app de mogelijkheid om vragen te stellen middels een contactformulier, waarbij u gevraagd wordt diverse gegevens in te vullen om uw vraag te behandelen. U kiest zelf welke gegevens u daarbij verstrekt. De gegevens die u ons toestuurt, worden bewaard zolang als naar de aard van het formulier of de inhoud van uw e-mail nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling daarvan.

Wij bieden een nieuwsbrief waarmee wij geïnteresseerden willen informeren over onze producten en/of diensten. Iedere nieuwsbrief bevat een link waarmee u zich kunt afmelden. Uw e-mailadres wordt automatisch toegevoegd aan de lijst van abonnees.

App store

De app die de dienst levert, is gedownload via een appstore van derden. Wij hebben geen invloed op welke persoonsgegevens de aanbieder hiervan verwerkt en waarvoor. Wij raden u aan de relevante privacyverklaringen te lezen van de desbetreffende aanbieder.

Publicatie

Bij gebruik van onze datingsite/app worden de volgende gegevens gepubliceerd zodat ze op internet zichtbaar zijn voor andere leden op de site en niet zichtbaar via zoekmachines:

  • uw geslacht uw geboortedatum
  • uw (profiel-) foto
  • door u zelf opgegeven informatie

Deze publicatie is echter afgeschermd voor zoekmachines. U kiest zelf welke informatie u publiceert. Het is mogelijk dat u hiermee te achterhalen bent. Op verzoek anonimiseren wij informatie die gepubliceerd is.

Advertenties

Onze datingsite/app kan advertenties vertonen.

Verstrekking aan derden

Wij kunnen uw gegevens doorgeven aan onze partners. Deze partners zijn betrokken bij de uitvoering van de overeenkomst.

In onze datingsite/app zijn social media buttons opgenomen.

Cookies

Op onze datingsite/app wordt gebruik gemaakt van cookies. Ook via derden die door ons zijn ingeschakeld worden cookies geplaatst.

Wanneer u onze datingsite/app voor het eerst bezoekt, wordt er een mededeling getoond waarin wij u de keuze geven om alle of alleen functionele cookies te accepteren.

Het staat u vrij om cookies uit te schakelen middels uw browser. Houd er wel rekening mee dat het mogelijk is dat onze website dan niet meer optimaal werkt.

Met derden die cookies plaatsen hebben wij afspraken gemaakt over het gebruik van de cookies en applicaties. Toch hebben wij geen volledige controle op wat de aanbieders van deze applicaties zelf met de cookies doen wanneer zij deze uitlezen. Voor meer informatie over deze applicaties en hoe zij met cookies omgaan, zie graag de privacyverklaringen van deze partijen (let op: deze kunnen regelmatig wijzigen).

Google Analytics

Wij gebruiken Google Analytics om bij te houden hoe bezoekers onze datingsite/app gebruiken. Wij hebben een bewerkersovereenkomst met Google gesloten om afspraken te maken over de omgang met onze data. Verder hebben wij Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten, tot slot laten wij de IP-adressen anonimiseren.

Beveiliging

Wij nemen beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot persoonsgegevens te beperken. In het bijzonder nemen wij de volgende maatregelen:

  • Toegang tot persoonsgegevens wordt afgeschermd met een gebruikersnaam en wachtwoord
  • De gegevens worden na ontvangst opgeslagen in een apart, afgeschermd systeem
  • Wij nemen fysieke maatregelen voor toegangsbescherming van de systemen waarin persoonsgegevens opslagen zijn
  • Wij maken gebruik van beveiligde verbindingen (Secure Sockets Layer of SSL) waarmee alle informatie tussen u en onze website wordt afgeschermd wanneer u persoonsgegevens invoert
  • Wij houden logs bij van alle opvragingen van persoonsgegevens

Bewaartermijnen

De hierboven beschreven persoonsgegevens worden bewaard voor zo lang als nodig om uw bestellingen af te handelen, inclusief garantie. Daarna bewaren wij gegevens nog maximaal een jaar voor de beschreven statistische doeleinden. De gegevens worden vervolgens gewist, tenzij er een wettelijke plicht is die langer bewaren vereist (zoals de fiscale bewaarplicht van zeven jaar voor betaalgegevens).

Websites van derden

Deze privacyverklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze datingsite/app zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u aan de privacyverklaring van deze websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.

Wijzigingen in deze privacyverklaring

Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen aan te brengen in deze privacyverklaring. Het verdient aanbeveling om deze privacyverklaring geregeld te raadplegen, zodat u van deze wijzigingen op de hoogte bent.

Inzage en wijzigen van uw gegevens

Voor vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) uw persoonsgegevens kunt u te allen tijde contact met ons opnemen via onderstaande gegevens.

U kunt ons ook een verzoek toesturen om deze gegevens in te zien, te wijzigen of te verwijderen. Ook kunt u een verzoek indienen om een gegevensexport op te vragen voor gegevens die wij met uw toestemming gebruiken, of gemotiveerd aangeven dat u de verwerking van persoonsgegevens door ons wil laten beperken.

Om misbruik te voorkomen kunnen wij u daarbij vragen om u adequaat te identificeren. Wanneer het gaat om inzage in persoonsgegevens gekoppeld aan een cookie, dient u een kopie van het cookie in kwestie mee te sturen. U kunt deze terug vinden in de instellingen van uw browser. Indien de gegevens niet kloppen, kunt u ons verzoeken om de gegevens te wijzigen of te laten verwijderen.

Autoriteit Persoonsgegevens

Natuurlijk helpen wij u graag verder als u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens. Op grond van de privacywetgeving heeft u ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens tegen deze verwerkingen van persoonsgegevens. U kunt hiervoor contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.

Contactgegevens

MatchMedia BV
Molenstraat 18 A
2513 BK Den Haag
redactie@50plusmatch.nl

Dating 50plusmatch
Dating voor actieve 50-plussers
Inloggen
menu
  • Home
  • Over 50PlusMatch
    • Waarom 50PlusMatch
    • Facts & figures
    • Veelgestelde vragen
  • Over dating
    • Waarom dating
    • Hoe werkt het
    • Tips
    • Stappenplan
    • Herroeping
  • Onze prijzen
  • Succesverhalen
  • Blog
  • Publicaties
  • Contact
    • Contactgegevens
    • Klacht

Succesverhalen

Dating bij 50plusmatch wérkt. Dat blijkt uit de vele reacties die we krijgen van leden die inmiddels hun partner gevonden hebben.

Dating succes bij 50plusmatch

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

Dianne: Ik merkte dat ik, ondanks dat ik veel mensen ontmoette, dan niet de vraag stelde of iemand vrijgezel is en open staat voor een relatie. Ik had net mijn profiel ingevuld en leerde Leon al op de eerste dag dat ik online stond kennen via de site.

Leon: Ik kom niet op veel plaatsen waar je andere sociale contacten op doet. En bovendien weet je bij het zien van een leuke dame niet de juiste leeftijd en of ze wel vrijgezel is.

Dianne en Leon: We hebben voor 50 plus gekozen, omdat dat ons een betrouwbare site leek, die goed aansluit bij onze leeftijd.

Wat sprak je aan in je partner?

Dianne: Het profiel van Leon sprak me aan, het willen reizen en samen dingen doen.

Leon: Het leek me gewoon een leuke vrouw, die bovendien ook graag wilde reizen. En ze woonde ook nog op een goed te overbruggen afstand.

Zijn er veel dates eraan voorafgegaan of was het meteen raak?

Dianne: Het was mijn eerste date en die was dus meteen raak.

Leon: Ik was al bijna 22 maanden aan het daten. Soms een periode actief, soms wat minder actief. In die tijd ongeveer 10 dates gehad en een kortdurende relatie, die toch niet voldeed aan mijn wensen.

Hoe zag de eerste date eruit?

Dianne en Leon: Samen een wandeling gemaakt en wat gedronken bij "De Bockenreijder" omdat het gezellig was ook nog samen wat gegeten en afgesproken dat het niet bij 1 afspraak zou blijven. De volgende dag zagen we elkaar alweer!!

Sindsdien zijn we elk weekend zoveel mogelijk samen.

Heb je een goed advies aan andere internet-daters?

Dianne: Het is een mooie mogelijkheid om een partner te vinden. Vul je profiel goed en eerlijk in zodat je ook de meeste kans hebt dat iemand die het aanspreekt reageert.

Leon: Ben eerlijk in je profiel en gebruik een recente foto. En ben actief met reageren d.m.v. een originele, vooral niet standaard, mail. Bij 50 plus staan mensen online die ook op zoek zijn naar een partner. De eerste stap naar een fijne relatie kan dus een leuke mail zijn. Maar dan moet die wel gestuurd worden door één van beiden.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Dianne: Samen genieten van het leven. We maken samen veel wandelingen met de honden. We willen samen mooie vakanties gaan maken. Voor nu blijven we ieder in ons eigen huis wonen en we zien wel wat de toekomst brengt.

Leon: Rustig aan de relatie verder uitbouwen en elkaar verder leren kennen. Waar het heen gaat: we gaan het zien! Zolang we beiden maar gelukkig blijven.

Dianne en Leon: We kennen elkaar nu, vanaf de eerste date, drie maanden. We hebben het fijn samen en hopen uiteraard dat dat zo blijft..

Dianne en Leon

Dating succes bij 50plusmatch

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

Wij waren beiden jarenlang getrouwd en hadden een goed huwelijk. Een paar jaar geleden zijn helaas door ziekte onze partners overleden. Beiden wilden we niet alleen verder gaan in het leven en zijn op zoek gegaan naar een partner. Aangezien we degene niet in het dagelijks leven zijn tegengekomen besloten wij om het via een datingsite te proberen.

We hebben wat info gewonnen op het internet, en via een advertentie van senioren web, en daar was gezien onze leeftijd, we zijn beide zestigers, de kans van slagen het grootst op de datingsite van 50 plusmatch.

Wat sprak je aan in je partner?

Hij: Ten eerste had ik haar profiel goed gelezen en dat sprak mij aan. Hierin stonden eigenschappen vermeld waarin ik mij kon vinden. Haar profiel foto’s straalde warmte en liefde uit. Tijdens de eerste en de vervolg afspraken werd dit bevestigd en werd zij voor mij heel bijzonder. ( Inmiddels kennen we elkaar een aantal maanden en ben ik in die periode ontzettend verliefd op haar geworden. Ze heeft mijn leven weer kleur en inhoud gegeven. Ik kan zeggen dat ik voor de 2e keer de loterij heb gewonnen. Dat is toch uniek en dit dankzij uw site. Mijn dank hiervoor is groot).

Zij: Vanuit het profiel sprongen er een paar dingen uit: weduwnaar, kinderen, familiemens, goede omgang met mens en dier, dat waren oa wat pijlers. Maar ook dezelfde leeftijd en de verwachtingen van een relatie kwamen overeen met die van mij. Daarnaast nog zijn uitstraling op de profielfoto.

Zijn er veel dates eraan voorafgegaan of was het meteen raak?

Hij: Ik heb in totaal drie dates gehad en bij de derde date was het raak. Mijn eerste date was met een vrouw die gescheiden was. Dat was te merken want tijdens de ontmoeting ging het gesprek meer over haar ex dan over hetgeen we eigenlijk voor kwamen. We hadden een lunchafspraak en na de lunch heb ik haar bedankt voor haar komst en gezegd het hierbij te laten. Mijn tweede date was met een vrouw die weduwe was en daar had ik een zeer leuk gesprek mee. We voelden beiden niet meteen een klik maar wilden het toch een kans geven. We maakten een vervolg afspraak wat ook gezellig was maar uiteindelijk hebben we het bij de tweede afspraak gelaten. Mijn derde date was een schot in de roos. Ik heb hier mijn nieuwe liefde gevonden.

Zij: Voor mij was het de eerste date, en was het meteen raak! Wel hadden we vooraf leuk en intensief mail en app contact.

Hoe zag de eerste date eruit?

Hij en zij: De eerste date met onze nieuwe liefde is er één om in lijsten. We hebben elkaar ontmoet in deze corona tijd waar afstand een vereiste is. We hadden een wandeling gemaakt en zijn onderweg een aantal keren gaan zitten. Wennen was dat we dit met de 1,5 meter regel moesten doen. We hadden beiden al vrij snel een klik en dan is het toch vreemd als je elkaar zelfs geen hand kan geven, laat staan een knuffel.

Heb je een goed advies aan andere internet-daters?

Hij en zij: Wij zijn ervan overtuigd dat je nieuwe liefde op de site aanwezig is. Als je iemand benadert wees dan vanaf het eerste moment duidelijk en eerlijk. Schrijf wie je echt bent, wie je zoekt en wat je doelstelling in je leven is. Natuurlijk wil het oog ook wat maar kijk niet alleen naar het uiterlijk op foto’s maar lees vooral goed de profielen. Zoek dus iemand die bij je past.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Hij en zij: Wij wonen en zijn beiden werkzaam in een andere gemeente. Wij zien elkaar 2 á 3 dagen in de week. Wij willen beiden gaan samenwonen als we over een paar jaar met pensioen gaan.

We genieten op dit moment volop van en met elkaar en willen dit graag in de toekomst voortzetten.

Jolanda en Peter

Dating succes bij 50plusmatch

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

  • Een makkelijke manier om in contact te komen met anderen
  • Een mooie manier om buiten je eigen kennissenkring te kijken
  • Doordat de Consumentenbond 50plusmatch als de meest betrouwbare datingsite beoordeelde
  • Doordat ieder profiel persoonlijk gecontroleerd wordt

Wat sprak je aan in je partner?

  • Het profiel op de site klopte ook bij het persoonlijk contact
  • De foto's waren van recente datum

Zijn er veel dates eraan voorafgegaan of was het meteen raak?

Suzan: Voordat ik "de ware" had gevonden, heb ik gedurende een jaar of 7 heel wat kopjes koffie met dito dates weggewerkt. Aan de meeste van hen bewaar ik goede herinneringen. Met 1 heb ik zelfs een fijne vriendschap opgebouwd.

Freek: In een periode van 1 jaar en 3 maanden heb ik met 6 dates persoonlijk contact gehad. En de 6e was raak.

Hoe zag de eerste date eruit?

We spraken af voor de ingang van Ikea in Groningen. Daarna wandelden we al babbelend in een kwartier naar het Forum in Groningen. Daar zagen we een film en aten nog wat na afloop. Daarbij spraken we af om elkaar gauw weer te ontmoeten.

Heb je een goed advies aan andere internet-daters?

Plaats een oprecht en eerlijk profiel met dito foto's op de site. Dat voorkomt valse verwachtingen en dus teleurstellingen.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Samen in de herfst van ons leven een warme winter tegemoet.

Suzan en Freek

Dating succes bij 50plusmatch

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

Voor 50 plusmatch hebben we beide gekozen vanwege onze leeftijd cq doelgroep, middels wel ervaring dat 50plusmatch vrij betrouwbaar is.

Wat sprak je aan in je partner?

We waren beide aangenaam verrast toen we elkaar zagen hadden bewust geen al te hoge verwachtingen. Uiteindelijk gaven onze persoonlijke profielen de doorslag. Het blijkt maar al te waar dat een foto enkel een 1e indruk geeft maar zegt nog niets. Het gaat vooral om het innerlijke, de basis voor verder verdieping.

Hoe zag de eerste date eruit?

Onze gesprekken waren 'open'. Het voelde direct vertrouwd en we ontdekten voldoende raakvlakken en vooral verwantschap. Bij de 2e date hadden wij er nog meer vertrouwen in, ervaarden positieve energie en voelden elkaar goed aan, kwamen al snel tot de conclusie dat wij voor elkaar kozen.

Heb je een goed advies aan andere internet-daters?

Ons advies , ben 'open minded' wees vooral eerlijk met jezelf en naar de ander. Je hebt allemaal al een flinke rugzak vol levenservaring... niets te verbergen of te 'verliezen'. De (magische) klick is er wel of niet... 'Gewoon doorgaan' met een positieve instelling.

Humor is en blijft ook een belangrijke factor en maak de 1e gesprekken niet te zwaar. Zoals je hele levensloop direct door te 'lichten'

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Onze dromen willen we gaan verwezenlijken, dus veel (auto) reizen maken w.o. ook stedentripjes. Het plan is ook een camper te gaan huren. Wij zijn beide avonturiers en vrijbuiters met een grote passie voor de natuur. We hebben het gevoel de 'tijd' te willen inhalen en gaan voor 100% vrijheid.

Janny en Gerard

Succes verhaal van Theo en Hanny

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

Hanny: Ik heb gekozen voor internet-daten omdat de kans dat je op straat “zomaar” een leuke man tegenkomt erg klein is. Zo ja, is het meegenomen, maar ik heb besloten om er niet op te gaan zitten wachten.

Dus zelf actief zoeken! Het voordeel is ook dat je het profiel van iemand kunt lezen en daarna de beslissing neemt of je er op wilt reageren of niet. Ik kwam bij 50plusmatch terecht omdat jullie datingsite door Kassa als beste was beoordeeld. Dit was mijn eerste ervaring met internet-daten.

Theo: Ik vind het een goede manier omdat je op straat niet kan zien of iemand zoekend is naar een partner. En ik ben met jullie verder gegaan omdat ik de opzet duidelijk vond en wat je moest betalen enz.

Wat sprak je aan in je partner?

Hanny: Zijn openheid en eerlijkheid, iemand die zich heel kwetsbaar durfde op te stellen. Dat sprak mij vooral aan omdat ik al een aantal teleurstellingen achter de rug had van dates die het af lieten weten.

Theo: Haar uitgebreide omschrijving en ook haar openheid, eerlijkheid en haar mooie koppie met haar eigenwijze bril trok me aan en wat er in haar profiel stond. En toen we gingen bellen met whatsapp was het voor mij helemaal een feest, het ging gelijk ergens over.

Zijn er veel dates aan vooraf gegaan of was het meteen raak?

Hanny: Ik heb inderdaad wel een aantal dates gehad die op niets uit liepen. Wij hadden direct een heel goede klik en hebben vrij snel telefoonnummers uitgewisseld om met elkaar te kunnen praten. We hebben samen ons profiel geblokkeerd en dat gaf toch wel enige rust, want het daten is een intensief gebeuren.

Theo: Een ontmoeting die heel prettig was, en een leuke dag, alleen we voelden alle twee wel aan dat we het niet helemaal voor elkaar waren. Maar ik moet zeggen dat ik voor deze vrouw als vriendin warme gevoelens heb. Het is een goed mens en daar kun je er niet genoeg van om je heen hebben.

Hoe zag de eerste date eruit?

Hanny: Nou dat was lachen! Wij kregen via jullie site contact met elkaar en ik werd uitgenodigd om bij hem te komen, maar hij zei: dat doe je toch niet. Ik bluffen: daag me niet uit. Toen zag ik pas dat hij in Portugal woont, terwijl ik (Twentse troel) alleen maar had gezocht op Overijssel.

Hij boekte direct een vlucht en zo hebben we elkaar ontmoet. Inmiddels ben ik al een week in Portugal geweest en is hij al een week in Twente geweest.

Theo: Heel bijzonder ik was er van overtuigd dat dit de vrouw was die ik zocht (Ik heb van te voren met vrienden een verlanglijstje opgesteld wat ik belangrijk vond in een vrouw). Dus na 2 dagen bellen heb ik een vlucht geboekt vrijdag heen maandag terug. Ik wilde ook graag naar het graf van haar man en dat hebben we dan ook gelijk gedaan.

We hebben elkaar zoveel verteld: huilen, lachen het was of we elkaar al heel lang kenden. Dit wil ik nog even benoemen: onze levenswaarden pasten echt exact, identiek! Maar op een of andere manier kon zij dat niet zien en ik wel, dus uitgeprint en meegenomen. Ons profiel hebben we ook uitgeprint en die gaan we laten inlijsten net als de levenswaarden. En die hangen we op de WC naast de verjaardagskalender. Maar zo ver is het nog niet.

Heb je een goed advies aan andere internet-daters?

Hanny: Vooral eerlijk zijn, naar je partner maar ook naar jezelf. Mensen op deze site hebben toch allemaal een “rugzakje”, weduwe/weduwnaar of gescheiden. Ik heb gemerkt dat mensen gauw denken dat ze het zelf wel verwerkt hebben, totdat een nieuwe relatie hun weer bij hun gevoel brengt, en dan haken ze af. Praten over jezelf en wat je hebt meegemaakt is heel belangrijk. De ander heeft ook een verhaal, en dat kan je heel dicht bij elkaar brengen. En niet bang zijn, gewoon doen!

Theo: Wees vooral jezelf en dan bedoel ik een foto die niet te oud is. Stel een uitgebreid profiel op wat je bezig houdt en vooral eerlijk zijn. Neem er de tijd voor, het is tenslotte de kans om de man of vrouw van je leven te ontmoeten. Maar als ik zie hoe zeker 75% hun profiel hebben ingevuld vind ik dat een gemiste kans. Verwerk er ook wat humor in, zodat het leuk is om te lezen.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Hanny: Dat weten we nog niet, voorlopig heerlijk genieten van elkaar en heen en weer pendelen tussen Portugal en Twente.

Theo: Dat gaat de tijd ons leren. Het zal niet altijd gemakkelijk zijn maar dat maakt ons alleen maar sterker.

Hanny en Theo

Dating succesvol

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

Zoeken op internet.

Wat sprak je aan in je partner?

Voor beide was profiel beschrijving interessant en de foto sprak ons wel aan.

Zijn er veel dates aan vooraf gegaan of was het meteen raak?

Hoe bedoelt u ? (haha) de afstand is 2000 km. !!!!! maar gelukkig meteen raak.

Hoe zag de eerste date eruit?

Zo goed dat ik meteen 2,5 week ben gebleven en wij besloten hebben om samen te gaan wonen in Spanje waar bamby woont Heb je een goed advies aan andere internet-daters?

Niet zeuren over afstand.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Omdat Peter 64 is en Marianne 62, is de kans op kinderen erg klein maar we gaan van het verdere leven genieten.

Marianne en Peter

Nieuw succes

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

Omdat ik voor een groot deel van het jaar in het buitenland woon en een "Hollandse" vrouw zocht heb ik mij ingeschreven op uw dating site. Daarbij ga je als je 57 jaar bent niet meer naar de disco of andere uitgaansgelegenheid.

Wat sprak je aan in je partner?

Haar prachtige glimlach en haar profiel. Zij heeft mij aan geschreven dat we niet een 100% match hadden maar dat ze mijn foto's zeer leuk vond.

Zijn er veel dates aan vooraf gegaan of was het meteen raak?

Er zijn slechts drie dates aan vooraf gegaan. (eigenlijk 2 ervoor en 1 erna) Waren alle leuke vrouwen, maar er was geen klik.

Hoe zag de eerste date eruit?

Zij had in haar profiel geschreven "What you see is what you get" en dat was inderdaad waar. Op slofjes zonder make-up, maar wel netjes gekleed opende ze mij de deur (afspraak was bij haar thuis omdat we al zoveel met elkaar hadden gecommuniceerd en het al heel vertrouwd was) ze was ontzettend zenuwachtig, liet koekjes vallen en morste koffie. We hebben bijna zes uur lang met elkaar gepraat en hebben het gesprek s' avonds via WhatsApp voortgezet.

Heb je een goed advies aan andere internet-daters?

Doe je niet beter voor dan je werkelijk bent en praat in het begin niet alleen over jezelf.

Wat zijn jullie toekomstplannen?

Het probleem is dat ik voor een groot deel van het jaar in het buitenland woon en mijn nieuwe liefde in Drenthe. We zullen wel een oplossing vinden, maar voorlopig zullen we het eerst even moeten doen met Skype en WhatsApp, want ik ben na 7 weken in Nederland te zijn geweest, weer vertrokken naar "huis". Zij komt me eind januari of begin februari bezoeken en dan gaan wij knopen hakken.

Jolanda en Niels

Waarom hebben jullie gekozen voor het internet-daten en hoe kwam je bij 50plusmatch terecht?

We zijn beide niet het type dat een mogelijke partner in een kroeg o.i.d. zal vinden. Dan ligt een datingsite al gauw voor de hand. Bovendien wilden we beiden iemand vinden met levenservaring die bij onze eigen leeftijd past.

Wat sprak je aan in je partner?

Onze profielen hadden al meerdere overeenkomsten. Het werd pas echt duidelijk tijdens onze eerste date. We hadden meteen mooie en ook indrukwekkende gespreksonderwerpen. En we hebben ook veel samen gelachen. Het klikte meteen.

Zijn er veel dates er aan voorafgegaan of was het meteen raak?

We hebben allebei meerdere dates gehad. Maar steeds was de veel besproken klik er niet. Bij ons tweeën was dat echt anders. Het voelde vanaf het eerste begin meteen goed.

Hoe zag de eerste date eruit? Voor die eerste ontmoeting hadden we allebei, onafhankelijk van elkaar, voorgenomen er open en ontvankelijk in te staan. Misschien zou het een ontmoeting van een uurtje worden, maar het werd een erg leuk gesprek dat meer dan vier uur duurde. We hadden afgesproken bij het filmtheater Eye in Amsterdam. Op de grote trap daar liepen we elkaar als in een film tegemoet. Een onvergetelijk moment.

Heb je een goed advies aan andere internet-daters? Wees vooral jezelf en maak je profiel niet mooier dan je bent.

Wat zijn jullie toekomstplannen? We gaan stap voor stap verder in onze relatie. We hebben naar elkaar uitgesproken dat we samen een toekomst willen opbouwen. Het liefst op een nieuwe woonplek die we als onze gezamenlijke start kunnen beschouwen en wat dan voor ons beiden ons nieuwe thuis is."

Reactie van een man, 62

"Ik heb mijn nieuwe liefde gevonden via uw webside.

Reactie van een man, 76

"Zelf het heft in handen genomen door weinig van mezelf prijsgegeven in een chat. Geen emailadressen en 06 nummers uitgewisseld voor ontmoeting. Met de persoon in kwestie op neutraal terrein afgesproken, met de gedachte ik zie het wel. Leuke personen ontmoet. Uiteindelijk vond iemand mij in de hooiberg.""

Reactie van een vrouw, 61

Gratis inschrijven

"Wel willen wij jullie/jou heel hartelijk danken voor de geboden mogelijkheden op 50plusmatch.nl en de zorgvuldigheid waarmee jullie (jij) omgaan (omgaat) met de leden. We hebben het allebei ervaren als een een heel goede en veilige datingsite (5 sterren van de 5... ☺️)! Onze complimenten en heel hartelijk dank voor de fijne service. Veel succes verder met de site/met het werk en vriendelijke groet, W."

Reactie van een vrouw, 70

"k was vol overtuiging nooit iemand te vinden via een datingsite. Tot iemand mij deze site aanraadde. Nog was ik niet overtuigd. En toen gebeurde het, het eerste bericht dat ik ontving. Onze harten hebben elkaar gevonden en we gaan de sprong wagen. Dank je wel hiervoor."

Reactie van een vrouw, 54

"Ik heb een duim aangeklikt bij een profiel van een man die dansen in zijn profiel had staan. Omdat ik van dansen hou heb ik hem, na een bericht van hem, gevraagd om mij bij mijn dansclub te ontmoeten. Hij is daar gekomen en uiteindelijk resulteerde het na een paar weken in een hevige verliefdheid van beide kanten."

Reactie van een vrouw, 68

"Heb inmiddels een geweldige partner gevonden en wil daardoor mijn lidmaatschap, per direct, beëindigen. Wens jullie organisatie en leden veel sterkte en succes,"

Reactie van een man, 72

Direct naar:

Over 50PlusMatch

  • Waarom 50PlusMatch
  • Facts & figures
  • Veelgestelde vragen

Over dating

  • Waarom dating
  • Hoe werkt het
  • Tips
  • Stappenplan
  • Herroeping

Overig

  • Onze prijzen
  • Succesverhalen
  • Blog
  • Publicaties

Blogs

  • Dromen
  • Vrouwenvertrouwen en dikke gordijnen
  • Contact
Gratis inschrijven

© 50PlusMatch

Direct naar:
Over 50PlusMatch
Waarom 50PlusMatch Facts & figures Veelgestelde vragen
Over dating
Waarom dating Hoe werkt het Tips Stappenplan Herroeping
Overig
Onze prijzen Succesverhalen Blog Publicaties
Algemeen
Contact Privacy Algemene voorwaarden Sitemap
Volg ons